| Miecz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Biegłość w walce mieczem pozwala na użycie wszystkich rodzajów długiej broni siecznej dłuższych niż nóż. Eksperci szybciej są gotowi do wykonania następnego ataku, zaś mistrzowie mogą walczyć trzymając miecz w lewej ręce i dodatkową broń w prawej. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Podstawowy: | Posiadane punkty biegłości dodawane są do punktów ataku | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ekspert: | Im więcej punktów biegłości, tym krótszy czas oczekiwania na wykonanie następnej akcji | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mistrz: | Pozwala na przełożenie miecza do lewej ręki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Arcymistrz: | Punkty biegłości dodawane są do klasy pancerza | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sztylet | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sztylety nie zadają tak poważnych obrażeń, jak miecze czy topory, ale można nimi bardzo szybko atakować. Ekspert może używać sztyletu trzymając go w lewej ręce i dzierżąc inną broń w prawej. Mistrzowie zaś mają szansę na potrojenie zadawanych obrażeń. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Podstawowy: | Posiadane punkty biegłości dodawane są do punktów ataku | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ekspert: | Pozwala na przełożenie sztyletu do lewej ręki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mistrz: | Szansa na zadanie trzykrotnie większych obrażeń równa liczbie punktów biegłości | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Arcymistrz: | Punkty biegłości dodawane są do zadawanych obrażeń | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Topór | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ataki zadawane toporami są raczej powolne, ale mogą spowodować poważne obrażenia. Eksperci we władaniu toporami potrafią atakować trochę szybciej, zaś mistrzowie mogą zadać dodatkowe obrażenia. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Podstawowy: | Posiadane punkty biegłości dodawane są do punktów ataku | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ekspert: | Im więcej punktów biegłości, tym krótszy czas oczekiwania na wykonanie następnej akcji | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mistrz: | Punkty biegłości dodawane są do zadawanych obrażeń | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Arcymistrz: | Szansa na zmniejszenie o połowę klasy pancerza ofiary | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Włócznia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Włócznie to różnego rodzaju bronie drzewcowe zakończone ostrym grotem. Są dość łatwe w użyciu i można nimi władać jedną lub dwoma rękami (walka oburącz jest skuteczniejsza). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Podstawowy: | Posiadane punkty biegłości dodawane są do punktów ataku | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ekspert: | Punkty biegłości dodawane są do zadawanych obrażeń | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mistrz: | Możliwość używania włóczni jedną ręką | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Arcymistrz: | Punkty biegłości dodawane są do klasy pancerza | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Maczuga | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Umiejętność walki maczugą pozwala na użycie różnego rodzaju broni obuchowych, od pałek do morgenszternów. Eksperci walki maczugą zadają dodatkowe obrażenia, a mistrzowie mają szansę na ogłuszenie przeciwnika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Podstawowy: | Posiadane punkty biegłości dodawane są do punktów ataku | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ekspert: | Punkty biegłości dodawane są do zadawanych obrażeń | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mistrz: | Szansa na ogłuszenie przeciwnika równa liczbie punktów biegłości | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Arcymistrz: | Szansa na sparaliżowanie przeciwnika równa liczbie punktów biegłości | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kij | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kij jest bronią oburęczną nadającą się zarówno do ataku, jak i do obrony. W przypadku ekspertów walki kijem, ich poziom biegłości jest dodawany do klasy pancerza. Mistrzowie mają szansę na ogłuszenie swojego przeciwnika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Podstawowy: | Posiadane punkty biegłości dodawane są do punktów ataku | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ekspert: | Punkty biegłości dodawane są do klasy pancerza | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mistrz: | Szansa na ogłuszenie równa liczbie punktów biegłości | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Arcymistrz: | Kija można używać korzystając z biegłości walki wręcz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Walka wręcz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Zdolność walki wręcz określa umiejętność używania rąk i nóg podczas walki. Biegłość ta jest wykorzystywana tylko wtedy, gdy ręce danej postaci są wolne. Dodatkowe punkty biegłości zwiększają szansę na udany atak. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Podstawowy: | Posiadane punkty biegłości dodawane są do punktów ataku | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ekspert: | Punkty biegłości dodawane są do zadawanych obrażeń | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mistrz: | Punkty biegłości dodawane są do punktów ataku oraz zadawanych obrażeń (podwójny efekt) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Arcymistrz: | Szansa na uniknięcie ataku równa liczbie punktów biegłości | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Łuk | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Umiejętność strzelania z łuk odnosi się zarówno do korzystania z łuku jak i kuszy. Eksperci łucznictwa są szybciej gotowi do wykonania następnego ataku, zaś mistrzowie potrafią wystrzelić dwie strzały naraz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Podstawowy: | Posiadane punkty biegłości dodawane są do punktów ataku | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Ekspert: | Im więcej punktów biegłości, tym krótszy czas oczekiwania na wykonanie następnej akcji | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mistrz: | Przy każdym ataku z łuku wypuszczane są dwie strzały | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Arcymistrz: | Punkty biegłości dodawane są do zadawanych obrażeń | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Miotacz | |||||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Miotacz jest bronią pochodzącą z czasów przed Ciszą. Od tego czasu sztuka jego produkcji poszła w zapomnienie. W przypadku ekspertów dwukrotnie zwiększa się celność strzałów, zaś w przypadku Mistrzów - trzykrotnie. | |||||||||||||||||||||||||||||
| Podstawowy: | Posiadane punkty biegłości dodawane są do punktów ataku | ||||||||||||||||||||||||||||
| Ekspert: | Punkty biegłości dodawane są do punktów ataku (efekt jest podwójny) | ||||||||||||||||||||||||||||
| Mistrz: | Punkty biegłości dodawane są do punktów ataku (efekt wzmocniony trzykrotnie) | ||||||||||||||||||||||||||||
| Arcymistrz: | Punkty biegłości dodawane są do punktów ataku (efekt wzmocniony pięciokrotnie) | ||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
| |||||||||||||||||||||||||||||

