Alchemia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dzięki znajomości alchemii możesz mieszać eliksiry. Bez niej można przyrządzić jedynie najprostsze mikstury. Oprócz tego, wartość tej umiejętności dodaje się do mocy podstawowego składnika, przy określaniu mocy prostego eliksiru. Eksperci, mistrzowie i arcymistrzowie alchemii będą mogli przyrządzać odpowiednio bardziej skomplikowane mikstury. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Pozwala na mieszanie zwykłych eliksirów, w celu stworzenia łączonych mikstur | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Pozwala na mieszanie łączonych eliksirów, w celu stworzenia złożonych mikstur | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Pozwala na mieszanie łączonych eliksirów, w celu stworzenia białych mikstur | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | Pozwala na mieszanie białych eliksirów, w celu stworzenia czarnych mikstur | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|
Medytacja | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Umiejętność medytacji powoduje dodanie punktów biegłości bezpośrednio do punktów magii danej postaci. Aby otrzymać łączną wartość, należy pomnożyć podstawową premię do klasy danej postaci (0 dla rycerzy, 4 dla magów, itd.) przez liczbę punktów tej biegłości. W przypadku ekspertów wartość ta jest dodatkowo mnożona przez dwa, a w przypadku mistrzów, przez trzy. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Punkty biegłości dodaje się do punktów magii | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Podwaja efekt biegłości | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | Efekt biegłości zwiększony pięciokrotnie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|
Atletyka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Znajomość atletyki powoduje dodanie punktów biegłości bezpośrednio do punktów życia danej postaci. Aby otrzymać łączną wartość, należy pomnożyć podstawową premię do klasy danej postaci (4 dla rycerzy, 1 dla magów, itd.) przez liczbę punktów tej biegłości. W przypadku ekspertów wartość ta jest dodatkowo mnożona przez dwa, a w przypadku mistrzów, przez trzy. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Punkty biegłości dodaje się do punktów życia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Podwaja efekt biegłości | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | Efekt biegłości zwiększony pięciokrotnie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|
Walka bronią | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Umiejętność walki bronią pokazuje jak dobrze dana postać zna się na sztuce władania orężem. Początkowo dzięki tej biegłości zostanie skrócony czas pomiędzy wyprowadzanymi atakami, później zaś otrzymasz premię do trafienia oraz zadawanych obrażeń. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Biegłość skraca czas wyprowadzania ataków przy użyciu broni broni do walki bezpośredniej | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Punkty biegłości dodawane są do punktów ataku broni do walki bezpośredniej | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Punkty biegłości dodawane są do obrażeń zadawanych przez bronie do walki bezpośredniej | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | Dwukrotnie zwiększa wszystkie wcześniejsze premie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|
Naprawa przedmiotów | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Umiejętność naprawy pozwala na zreperowanie zepsutego wyposażenia. Im wyższy poziom biegłości, tym lepsze przedmioty można naprawiać. Eksperci i mistrzowie potrafią naprawiać nawet artefakty i skomplikowane przedmioty. Umiejętność naprawiania przedmiotów zostanie użyta, gdy klikniesz prawym klawiszem myszki na zepsutym przedmiocie znajdującym się na ekranie ekwipunku. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Możliwość naprawiania przedmiotów | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Podwaja efekt biegłości | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | 100% powodzenia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|
Identyfikacja przedmiotów | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Umiejętność identyfikacji przedmiotów pozwala na automatyczne poznanie właściwości przedmiotu. Wystarczy kliknąć na nim prawym przyciskiem myszki pod warunkiem, że poziom biegłości będzie wystarczający. Niektóre przedmioty mogą zostać zidentyfikowane tylko przez ekspertów lub mistrzów. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Możliwość identyfikacji przedmiotów | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Podwaja efekt biegłości | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | 100% powodzenia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|
Identyfikacja wrogów | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Umiejętność identyfikacji potworów pozwala na zdobycie większej ilości informacji o potworach, gdy klikniesz na nich prawym przyciskiem myszki. Początkowo będzie można jedynie stwierdzić ile punktów życia im pozostało. Po zostaniu ekspertem lub mistrzem otrzymasz dodatkowe informacje. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Pozwala na poznanie liczby punktów życia i klasy pancerza potwora | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Pozwala na poznanie rodzaju ataków i obrażeń potwora | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Pozwala na poznanie, jakich czarów może używać dany potwór | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | Pozwala na poznanie odporności, jakie posiada dany potwór | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|
Percepcja | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Percepcja zwiększa szansę zauważenia pułapki po jej uruchomieniu, a przez to pozwala na zredukowanie lub uniknięcie obrażeń. Od percepcji zależy także to, czy dana postać dostrzeże ukryty skarb. Wyższy poziom percepcji pozwala na unikanie niebezpieczniejszych pułapek i zauważanie skarbów, które są trudniejsze do znalezienia. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Biegłość zwiększa szanse na zauważenie skarbów i uniknięcie pułapek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Podwaja efekt biegłości | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | 100% powodzenia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|
Rozbrajanie pułapek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zdolność rozbrajania pułapek działa auomatycznie, gdy otwierasz skrzynię lub inny pojemnik, na którym została założona pułapka. Im więcej punktów biegłości, tym większa szansa na rozbrojenie. Eksperci posiadają dwa razy większą szansę na rozbrojenie pułapki, a mistrzowie, trzy razy większą szansę. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Biegłość zwiększa szanse na rozbrojenie pułapek przy skrzyniach | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Podwaja efekt biegłości | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | 100% powodzenia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|
Kradzież | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dzięki umiejętności kradzieży możesz zabierać przedmioty ze sklepu nie płacąc za nie, oraz okradać ludzi z pieniędzy lub przedmiotów. Jednak w przypadku schwytania ciebie na gorącym uczynku, trzeba będzie zapłacić pokaźną sumkę - a za długi można trafić do więzienia. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Biegłość umożliwia kradzież | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Podwaja efekt biegłości | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | Efekt biegłości zwiększony pięciokrotnie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|
Kupiectwo | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Znajomość kupiectwa pozwala zmienić ceny na twoją korzyść podczas kupna lub sprzedaży przedmiotów. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Biegłość zmienia ceny w sklepach na twoją korzyść | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Podwaja efekt biegłości | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | Kupowanie i sprzedawanie przedmiotów po ich rzeczywistej cenie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|
Uczenie się | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zdolność uczenia się bezpośrednio zwiększa doświadczenie, zdobywane przez daną postać. Każdy punkt biegłości staje się jednym procentem zdobytego doświadczenia, które przyznaje się jako premię (plus premia początkowa w wysokości 9%). Na przykład 5 punktów tej biegłości zamieniłoby 100 punktów doświadczenia w 114 faktycznie zdobytego doświadczenia. W przypadku ekspertów premia ta jest podwajana, a w przypadku mistrzów, potrajana. I tak 10 punktów nauki na poziomie mistrz dałoby 39% premię do zdobywanych punktów doświadczenia. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podstawowy: | Biegłość zwiększa ilość zdobywanego doświadczenia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ekspert: | Podwaja efekt biegłości | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mistrz: | Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arcymistrz: | Efekt biegłości zwiększony pięciokrotnie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
|