Kusze
Wymagana biegłość: Łuk
![]() | Kusza | |
| Choć kusze mają wiele zalet - większą siłę strzału i łatwość użycia - o jednak ustępują długim łukom jeżeli chodzi o szybkość i zasięg. | ||
| Atak: +0 Obrażenia: 4d2 (4-8) | Wartość: 50 Przemiot nie może zostać zaklęty | |
![]() | Ciężka kusza | |
| Archibald zbierał takie kusze niedługo przed wybuchem Wojen o Sukcesję. Miał ich użyć przeciwko swojemu bratu. Jak w większości przypadków, gdy w grę wchodziła śmierć, Archibald dokonał właściwego wyboru. Takie kusze są jednymi z najlepszych w kraju. | ||
| Atak: +3 Obrażenia: 4d2+3 (7-11) | Wartość: 200 Przemiot nie może zostać zaklęty | |
![]() | Wspaniała kusza | |
| Te niezwykłe kusze, zaopatrzone w wyprofilowany uchwyt i celownik, nie mają sobie równych. Do tej pory nikt nie zna ich pochodzenia... | ||
| Atak: +7 Obrażenia: 4d2+7 (11-15) | Wartość: 400 | |
Łuki
Wymagana biegłość: Łuk
![]() | Prymitywny łuk | |
| Prosty długi łuk skonstruowany ze zwykłych materiałów i wykonany w technologii tradycyjnej. | ||
| Atak: +0 Obrażenia: 5d2 (5-10) | Wartość: 100 Przemiot nie może zostać zaklęty | |
![]() | Długi łuk | |
| Długi łuk wyższej jakości, wykonany na wzór łuku elfów, choć bez typowych dla nich zdolności. | ||
| Atak: +2 Obrażenia: 5d2+2 (7-12) | Wartość: 200 Przemiot nie może zostać zaklęty | |
![]() | Elficki długi łuk | |
| Inicjały na łuku wskazują, że wykonał go mistrz łuczniczy Ivan Selving podczas Wojen Drzewnych w późnych latach 600-nych. | ||
| Atak: +4 Obrażenia: 5d2+4 (9-14) | Wartość: 300 | |
![]() | Kompozytowy łuk | |
| Łuki kompozytowe wykonuje się z różnorodnych warstw, a nie z jednego kawałka drewna. Generalnie są bardziej sprężyste i mocniejsze od zwyczajnych. | ||
| Atak: +6 Obrażenia: 5d2+6 (11-16) | Wartość: 400 | |
![]() | Gryfi łuk | |
| Materiały, z których wykonano ten łuk - czaszka gryfa i mocny kręgosłup - sprawiają, że jest on niesamowicie wytrzymały. Chyba nie trzeba wspominać o tym, jak ciężko zdobyć materiały do jego zbudowania. | ||
| Atak: +8 Obrażenia: 5d2+8 (13-18) | Wartość: 500 | |
Miotacze
Wymagana biegłość: Miotacz
![]() | Miotacz | |
| Broń o niesłychanej mocy, prawie na pewno wyprodukowana w Czasie Cudów. | ||
| Atak: +8 Obrażenia: 3d5+8 (11-23) | Wartość: 0 Przemiot nie może zostać zaklęty | |
![]() | Karabin miotający | |
| Najwspanialsza z broni stworzonych w czasie Cudów. Karabin miotający niesie śmierć szybciej niż jakakolwiek inna broń. | ||
| Atak: +12 Obrażenia: 5d5+12 (17-37) | Wartość: 0 Przemiot nie może zostać zaklęty | |











