Włócznie

Włócznie - Trójzęby - Halabardy

Wymagana biegłość: Włócznia

Włócznie

Prymitywna włócznia
Choć ta włócznia to po prostu grot z utwardzonej skały przywiązany do zwykłego kija, to można nią zadać poważne obrażenia.
Atak: +0
Obrażenia: 1d9 (1-9)
Wartość: 15
Przemiot nie może zostać zaklęty

Żołnierska włócznia
Takich włóczni używa się we wszystkich armiach, które preferują używanie zarówno broni miotanych jak i tych do walki wręcz.
Atak: +1
Obrażenia: 1d9+1 (2-10)
Wartość: 50
Przemiot nie może zostać zaklęty

Elficka włócznia
Bronie elfów prawie zawsze są równie piękne co praktyczne. Styl i elegancja tej włóczni nie ustępuje jej właściwościom praktycznym, takim jak pewne umocowanie grotu do drzewca, czy użyty do jej wyrobu metal.
Atak: +5
Obrażenia: 1d9+5 (6-14)
Wartość: 250

Okrutna włócznia
Trójkątny kształt grota tej włóczni powoduje, że można nią zadawać wyjątkowo bolesne, trudno gojące się rany. Zaklęcia runiczne wypisane na drzewcu mają jeszcze spotęgować zadawane obrażenia.
Atak: +9
Obrażenia: 1d9+9 (10-18)
Wartość: 450

Zdobiona włócznia
Symbol kuźni i data wybita na tej włóczni wskazują, że zrobiono ją w magicznych kuźniach Gubernatora Padisha 12 lat przed Ciszą.
Atak: +13
Obrażenia: 1d9+13 (14-22)
Wartość: 650

Trójzęby

Trójząb
Ten trójząb, odmiana farmerskich wideł, był używany przez rybaków od pradawnych czasów. Teraz stał się także tradycyjną bronią wojowników używaną na morzu.
Atak: +0
Obrażenia: 2d6 (2-12)
Wartość: 100
Przemiot nie może zostać zaklęty

Kolczasty trójząb
Na czubkach kolców znajdują się zadarcia, które zadają obrażenia także przy wyciąganiu tego trójzęba z ciała przeciwnika.
Atak: +6
Obrażenia: 2d6+6 (8-18)
Wartość: 400

Bojowy trójząb
Styl ulubiony we Flocie Wojennej Imperatora Regny - dwa boczne zęby są cienki i ostre, co ma ułatwiać cięcie. Żeby zrobić większe wrażenie na przeciwnikach, zęby mają kolor mosiądzu a drzewce pomalowano na żółto, co powoduje, że odnosi się wrażenie, że Regnanie walczą złotymi broniami.
Atak: +12
Obrażenia: 2d6+12 (14-24)
Wartość: 700

Halabardy

Halabarda
Tak jak wszystkie halabardy, ta broń to po prostu topór z bardzo długim drzewcem. To bardzo uniwersalna broń - można się nią posługiwać także jak włócznią lub jak kijem. Ta halabarda wykonana jest ze zwykłych materiałów.
Atak: +0
Obrażenia: 3d6 (3-18)
Wartość: 200
Przemiot nie może zostać zaklęty

Ciężka halabarda
We wnętrzu drzewca tej halabardy znajduje się ołowiany pręt. Gdy ktoś wykonuje zamach, pręt zsuwa się ku ostrzu nadając uderzeniu dodatkowego impetu.
Atak: +4
Obrażenia: 3d6+4 (7-22)
Wartość: 400

Potężna halabarda
Mały znak na ostrzu tej broni wskazuje, że skonstruował ją sam mistrz Mekorig Ślepy w swojej odlewni. Ciężko byłoby znaleźć lepszą halabardę.
Atak: +10
Obrażenia: 3d6+10 (13-28)
Wartość: 700