Ciekawostki

Lokacje artefaktów

Przedmioty o najwyższym poziomie jakości - artefakty i relikwie - są też najbardziej pożądanymi i najcenniejszymi łupami, na jakie możemy natrafić podczas naszych wędrówek. Rodzi się więc pytanie - gdzie ich szukać?

Wiele przedmiotów można znaleźć w konkretnych skrzyniach, lub specyficznych potworach:

  • Grognardowy kordelas jest dzierżony przez Wodza goblinów, którego można spotkać w Harmondale po zapaleniu wszystkich trzech "ognisk ratunkowych".
  • Kapitański kordelas to własność pewnego Mistrza miecza (możliwe, że Nilesa Stanley'a) rezydującego w Gildii Najemników w Tatalii.
  • Ostrze złoczyńców znajduje się w rękach Williama Setaga, złoczyńcy nadzwyczajnego z Deyji.
  • Sztylet Lady Carmine to broń, którą dzierży pewna pani w Celeste.
  • Topór minotaura można znaleźć przy zwłokach jednego z Wodzów minotaurów w tunelach pod Górą Grzmiącej Pięści.
  • Zokarrowy topór leży sobie na ziemi i czeka na nowego właściciela w nighońskich tunelach.
  • Doskonały łuk jest nagrodą za awansowanie na Mistrza łuku / Strzelca wyborowego.
  • Maskę cieni można znaleźć wśród łupów w Grobowcu mistrza, w Erathii (dostępne tylko dla drużyn, które wybrały ścieżkę ciemności).
  • Słoneczna peleryna jest noszona przez Kapłana słońca na Wyspie Evenmorn.
  • Księżycową pelerynę, podobnie jak w przypadku słonecznego odpowiednika, można zabrać z truchła Kapłana księżyca na Wyspie Evenmorn.
  • Owcza szata to własność Najwyższego Kapłana Baa, któremu można złożyć wizytę w Avlee.
  • Sandały Hermesa to łup z Megasmoka, którego można spotkać w Eeofol - Krainie olbrzymów.
  • Duchowy pierścień znajduje się w pewnej skrzyni w Nawiedzonym dworku, w Dolinie kurhanów.
  • Skrzaci pierścień jest schowany w skrzyni w okolicy windy, w Pałacu pod wzgórzem.
  • Amulet Clankera można znaleźć w dwóch miejscach: przy zwłokach Złego oka w Laboratorium Clankera lub w skarbcu Szkoły magii w Bracadzie.
  • Lustro meduzy jest noszone przez jedną z Cesarskich meduz w Kopalniach czerwonych krasnoludów.
  • Pas Herosa oraz Eskorta damy są ukrytymi skarbami, które można odnaleźć na Wyspie Evenmorn
  • Zguba elfów, Elficka kolczuga, Oko umysłu oraz Kute rękawice są nagrodami za zwycięstwo w turnieju Arcomage.
Oprócz powyższych przedmiotów specjalnych, drużyna może zdobyć w sumie 15 losowych artefaktów lub relikwii: 13 z ciał tytanów lub smoków oraz 2 ze specjalnych skrzyń. Rzeczone schowki można znaleźć w:
  • Laboratorium Clankera w Lesie Tulareańskim
  • Twierdzy tytanów na obszarze Avlee
  • Kolonii Zod w Eeofol
  • Lincolnie, statku stacjonującym na Płyciznach

Uwaga! Skrzynie te należy przeszukać przed resetem krain, gdyż tylko wtedy mamy 100% pewność na znalezienie artefaktów. Po resecie skrytki mogą okazać się puste lub będą zawierać zwykłe przedmioty.


Niewykorzystane grafiki

Might and Magic VII może zaskoczyć, szczególnie jeżeli chodzi o ukryte w archiwach gry zapomniane, nieużywane grafiki.
Mało kto wie, ale panowie z New World Computing mieli plany by wprowadzić do rozgrywki również zwierzęta, do których miały należeć: pies, kot, szczur oraz kurczak. Oprócz grafik (pełne animacje!), w plikach można również znaleźć informacje na temat statystyk tych stworzeń. Co stanęło na przeszkodzie i dlaczego zwierząt na Antagarichu nie ujrzeliśmy? Można tylko spekulować...

W nieco podobnej sytuacji okazał się Megasmok - on również miał dostać własną, oryginalną animację oraz model. Niestety, z niewyjaśnionych przyczyn został obdarowany grafiką zwykłego, czerwonego smoka. Na dodatek w wyniku błędu walka ze żmijem jest o wiele łatwiejsza niż z pierwszym lepszym pospolitym smokiem... Koniec końców - grafika Megasmoka została wykorzystana dopiero w Might and Magic VIII, gdzie została przypisana... wszystkim smokom.

Kolejna garść ciekawostek dotyczy grafik przedmiotów. W grze można znaleźć niejeden klucz, ale pod względem wizualnym - niektóre się powtarzają. Rozgrywkę można by z łatwością urozmaicić, gdyby duplikaty zastąpić nieużywanymi egzemplarzami, których w sumie mamy aż siedem.

Odwrotnie ma się sprawa z zadaniami związanymi z listami. Tych mamy tylko dwa, za to specjalnych grafik (być może stworzonych na potrzeby innych, niezaimplemntowanych zadań?) jest osiem. Możliwe też, że graficy NWC pracowali na zasadzie "zrobimy kilka grafik więcej i wybierzemy te, które będą nam pasowały".

Jest też ta oto grafika długiego sztyletu. Oceniając wygląd i porównując z innymi tego typu przedmiotami niejeden może stwierdzić, że miał to być artefakt lub relikwia. Dodatkowym argumentem wspierającym tę tezę jest fakt, że w grze wszystkie typy pancerz i broni mają swoje cenne odpowiedniki... poza długim sztyletem!

Oprócz powyższych, w plikach gry można odnaleźć jeszcze jedną, dodatkową grafikę rudy metalu - najprawdopodobniej czegoś potężniejszego niż stalt. Zapewne rynsztunek wytworzony z tego materiału dorównywałby jakością przedmiotom z Czasu Cudów ;).

Na samym końcu przedstawimy pewną pelerynę, która według niektórych znalazła się w pierwszej wersji gry. Można było ją zdobyć pokonując superwampira z Piwnicy w Tatalii... ale stwór okazał się obarczony bliżej nieokreślonymi błędami, a przez to został usunięty. A peleryna, cóż. Siłą rzeczy podzieliła jego los.

Wampirzy płaszcz
Takie cudo jak to można spotkać u wampirów. Peleryna ochrania przed promieniami słońca, ale nie jest w stanie ochronić twarzy.
Intelekt, szczęście +10
Obrona: +8Wartość: 2 500