Bronie miotające

Kusze

Wymagana biegłość: Łuk
Kusza
Choć kusze mają wiele zalet - większą siłę strzału i łatwość użycia - o jednak ustępują długim łukom jeżeli chodzi o szybkość i zasięg.
Atak: +0
Obrażenia: 4d2 (4-8)
Wartość: 50
Przemiot nie może zostać zaklęty

Ciężka kusza
Archibald zbierał takie kusze niedługo przed wybuchem Wojen o Sukcesję. Miał ich użyć przeciwko swojemu bratu. Jak w większości przypadków, gdy w grę wchodziła śmierć, Archibald dokonał właściwego wyboru. Takie kusze są jednymi z najlepszych w kraju.
Atak: +3
Obrażenia: 4d2+3 (7-11)
Wartość: 200
Przemiot nie może zostać zaklęty

Wspaniała kusza
Te niezwykłe kusze, zaopatrzone w wyprofilowany uchwyt i celownik, nie mają sobie równych. Do tej pory nikt nie zna ich pochodzenia...
Atak: +7
Obrażenia: 4d2+7 (11-15)
Wartość: 400

Łuki

Wymagana biegłość: Łuk
Prymitywny łuk
Prosty długi łuk skonstruowany ze zwykłych materiałów i wykonany w technologii tradycyjnej.
Atak: +0
Obrażenia: 5d2 (5-10)
Wartość: 100
Przemiot nie może zostać zaklęty

Długi łuk
Długi łuk wyższej jakości, wykonany na wzór łuku elfów, choć bez typowych dla nich zdolności.
Atak: +2
Obrażenia: 5d2+2 (7-12)
Wartość: 200
Przemiot nie może zostać zaklęty

Elficki długi łuk
Inicjały na łuku wskazują, że wykonał go mistrz łuczniczy Ivan Selving podczas Wojen Drzewnych w późnych latach 600-nych.
Atak: +4
Obrażenia: 5d2+4 (9-14)
Wartość: 300

Kompozytowy łuk
Łuki kompozytowe wykonuje się z różnorodnych warstw, a nie z jednego kawałka drewna. Generalnie są bardziej sprężyste i mocniejsze od zwyczajnych.
Atak: +6
Obrażenia: 5d2+6 (11-16)
Wartość: 400

Gryfi łuk
Materiały, z których wykonano ten łuk - czaszka gryfa i mocny kręgosłup - sprawiają, że jest on niesamowicie wytrzymały. Chyba nie trzeba wspominać o tym, jak ciężko zdobyć materiały do jego zbudowania.
Atak: +8
Obrażenia: 5d2+8 (13-18)
Wartość: 500

Miotacze

Wymagana biegłość: Miotacz
Miotacz
Broń o niesłychanej mocy, prawie na pewno wyprodukowana w Czasie Cudów.
Atak: +8
Obrażenia: 3d5+8 (11-23)
Wartość: 0
Przemiot nie może zostać zaklęty

Karabin miotający
Najwspanialsza z broni stworzonych w czasie Cudów. Karabin miotający niesie śmierć szybciej niż jakakolwiek inna broń.
Atak: +12
Obrażenia: 5d5+12 (17-37)
Wartość: 0
Przemiot nie może zostać zaklęty