Obuchy

Pałki

Wymagana biegłość: ---

Pałka
Prymitywna broń, której mogą używać nawet najgłupsze monstra. Wykonano ją z erathiańskiego dębu.
Atak: +0
Obrażenia: 1d3 (1-3)
Wartość: 1
Przemiot nie może zostać zaklęty

Nabijana kolcami pałka
Ta kolczasta pałka jest trochę bardziej efektywna od zwykłej, zadaje też trochę poważniejsze rany.
Atak: +3
Obrażenia: 1d3+3 (4-6)
Wartość: 40
Przemiot nie może zostać zaklęty

Stalowa pałka
Symetria i długość guza na końcu tej pałki jest jedyną cechą, odróżniającą ją od maczugi. Broń jest dobrze wyważona, solidnie wykonana, ale to CIĄGLE jest pałka i nie można dużo od niej wymagać. Prawdopodobnie wykonały ją gobliny.
Atak: +5
Obrażenia: 1d3+5 (6-8)
Wartość: 100
Przemiot nie może zostać zaklęty

Maczugi

Wymagana biegłość: Maczuga

Maczuga
Maczuga jest tylko o stopień wyżej pod względem zaawansowania technicznego od zwykłej pałki. Jest też trochę bardziej skuteczna i zdecydowanie trwalsza.
Atak: +0
Obrażenia: 2d4 (2-8)
Wartość: 50
Przemiot nie może zostać zaklęty

Nabijana kolcami maczuga
Ta broń została zaprojektowana do zadawania poważnych obrażeń przeciwnikom noszącym zbroję i tym bez pancerza.
Atak: +2
Obrażenia: 2d4+2 (4-10)
Wartość: 150
Przemiot nie może zostać zaklęty

Fanatycka maczuga
Typowa maczuga z Karigor, na jej przykładzie widać wysoką jakość, jaką posiadają wszystkie bronie i wyposażenie pochodzące z tej wyspy.
Atak: +5
Obrażenia: 2d4+5 (7-13)
Wartość: 300

Krasnoludzki morgensztern
Morgensztern jest odmianą maczugi, jest wolniejszy, ale zadaje bardziej dotkliwsze obrażenia. Kolce na kuli są gwarancją tego, że przeciwnik poczuje uderzenie.
Atak: +8
Obrażenia: 2d4+8 (10-16)
Wartość: 450

Bojowy cep
Cepy bojowe są cięższe i bardziej groźne niż morgenszterny, choć osoba, która ich używa, także jest zagrożona. Cepy bojowe takie jak ten odznaczają się najwyższą jakością, gdyż zostały zaczarowane przez gildię czarnoksiężników z Nighon.
Atak: +11
Obrażenia: 2d4+11 (13-19)
Wartość: 600

Młoty

Wymagana biegłość: Maczuga

Młot
Ten młot jest prostą bronią, przypominającą zwykłe narzędzie. Łańcuch zakładany na nadgarstek pomaga utrzymać młot w ręce.
Atak: +0
Obrażenia: 2d5 (2-10)
Wartość: 120
Przemiot nie może zostać zaklęty

Bojowy młot
Te troszkę ulepszone młoty są często używane przez potwory humanoidalne. Ponieważ każdy wie, że potwory nie wytwarzają broni, rodzi się pytanie skąd one je biorą?...
Atak: +3
Obrażenia: 2d5+3 (5-13)
Wartość: 300

Krasnoludzki młot
To szczytowe osiągnięcie w dziedzinie produkcji młotów. Ten krasnoludzki oręż powstał w kuźniach Kamiennego Miasta i jest idealny pod każdym względem: wyważenia, wagi, materiału na rękojeść, kostrukcji głowni - wszystko, czego może dokonać nowoczesna technika metalurgiczna.
Atak: +9
Obrażenia: 2d5+9 (11-19)
Wartość: 600

Kije

Wymagana biegłość: Kij

Kij
Kij jest najpopularniejszą bronią uciśnionych.
Atak: +0
Obrażenia: 2d4 (2-8)
Wartość: 40
Przemiot nie może zostać zaklęty

Okuty kij
Ten kij ma rdzeń z żelaza, dlatego uderza mocniej niż zwykłe drewno, choć wcale na to nie wygląda. Wykonano go z polerowanego i rzeźbionego jesionu.
Atak: +3
Obrażenia: 2d4+3 (5-11)
Wartość: 250

Kostur czarodzieja
Dziwna kombinacja drewna, szkła i aluminium tworzą laskę zwieńczoną kryształową czaszką. Całość jest złączona klejem i czarami, co sprawia, że jest to jeden z najlżejszych i najsilniejszych kijów na świecie.
Atak: +7
Obrażenia: 2d4+7 (9-15)
Wartość: 500