Biegłości

Poza współczynnikami podstawowymi - to właśnie biegłości decydują o specjalizacji i są bezwzględnie najważniejszym elementem w rozwoju każdego bohatera w drużynie. Ich zdobycie jest banalnie proste - ogranicza się do odwiedzenia sklepu, karczmy, świątyni lub gildii oraz wykupieniu interesującego nas talentu.

Tu do gry wchodzi zdobywanie doświadczenia, a w raz z nim kolejnych poziomów oraz punktów biegłości. Wykonując zadania powierzone przez NPC oraz zabijając stwory podczas plądrowania lochów, każdy z członków drużyny (o ile przytomny) będzie otrzymywał pewną liczbę punktów doświadczenia. Jeżeli przytomna jest tylko jedna postać, otrzyma ona całą sumę punktów. Natomiast jeśli wszyscy czterej bohaterowie są cali i zdrowi - doświadczenie jest dzielone równo na 4 części.
Po osiągnięciu pewnego ustalonego pułapu, można udać się do jednostek treningowych w celu awansowana na wyższy poziom doświadczenia (za odpowiednią opłatą, oczywiście... - koszt treningu wynosi poziom * 10 sztuk złota).

Każdy awans wiąże się z nagrodą w postaci 5 punktów biegłości, które możemy dowolnie rozdysponować wśród wyuczonych talentów. Ale i tutaj czai się haczyk, ponieważ aby zainwestować swoje punkty w jakąś biegłość, musimy wydać tyle, ile punktów obecnie wskazuje dany talent + 1. Dla przykładu: Jeżeli posiadamy skórzaną zbroję na poziomie 5, to na jego dalsze rozwinięcie będziemy musieli wydać co najmniej 6 punktów biegłości. Nietrudno się domyślić, że z czasem owe punkty staną się niezwykle cenne i należy je wydawać z namysłem.

Oprócz wzmacniania swoich talentów poprzez wydawanie na nie punktów biegłości, po osiągnięciu odpowiednich wartości można awansować (za opłatą...) w danej biegłości na wyższy poziom wtajemniczenia. Im wyższy stopień znajomości - tym potężniejsze profity otrzyma nasz bohater. Progi dla wszystkich biegłości przedstawiają się następująco:

  • 4 punkty - Ekspert
  • 7 punktów - Mistrz
  • 10 punktów - Arcymistrz