Inne

Beczki i kociołki

Napotkane w trakcie gry napoje zwiększają o 2 punkty dany parametr aktywnej postaci. To jeden z bardziej dostępnych, aczkolwiek żmudnych sposobów na poprawienie podstawowych współczynników.

  • Czerwone napoje zwiększają moc.
  • Pomarańczowe napoje zwiększają intelekt.
  • Niebieskie napoje zwiększają osobowość.
  • Zielone napoje zwiększają wytrzymałość.
  • Żółte napoje zwiększają celność.
  • Fioletowe napoje zwiększają szybkość.
  • Białe napoje zwiększają szczęście.
  • Parujące napoje zwiększają odporność na magię ognia.
  • Porażające napoje zwiększają odporność na magię powietrza.
  • Oszronione napoje zwiększają odporność na magię wody.
  • Brudne napoje zwiększają odporność na magię ziemi.

Szlaki handlowe

Po Antagarichu rozsiane zostały postacie oferujące drobny zarobek. Wystarczy odkupić od nich ich oferowany towar oraz dostarczyć go w inne miejsce, by sprzedać go z zyskiem...




Miejsce Kto Skup Sprzedaż
Harmondale Rydric Drewno tulareańskie za 237 sztuk złota Groty strzał za 200 sztuk złota
Erathia Pip Hillier Groty strzał za 286 sztuk złota Gryfie pióra za 200 sztuk złota
Las Tulareański Robert Belknap Gryfie pióra za 244 sztuk złota Drewno tulareańskie za 200 sztuk złota
Avlee Infernon Szklane butelki za 3 000 sztuk złota Enrothiańskie wino za 2 000 sztuk złota
Tatalia Calindra Enrothiańskie wino za 3 000 sztuk złota Piasek za 2 000 sztuk złota
Dolina kurhanów Arvin Benecloud Piasek za 3 000 sztuk złota Szklane butelki za 2 000 sztuk złota

Wyzwania

W 12 krainach znajdują się specjalne filary płonące magicznym ogniem, zwane "Wyzwaniami". Jeżeli posiadamy wystarczającą wartość wskazanego współczynnika (wybierane losowo dla każdej krainy), wtedy otrzymamy nagrodę w postaci dodatkowych punktów biegłości. Rodzaj współczynnika, który będzie testowany w danej lokacji nie jest ustalony z góry - jest losowany dla każdej nowej drużyny.

MiejsceWymagany współczynnikNagroda
Szmaragdowa Wyspa 25 3
Harmondale 50 5
Erathia 50 5
Las Tulareański 50 5
Dolina Kurhanów 50 5
Tatalia 50 5
Pustynia Bracada 50 5
Deyja 50 5
Avlee 100 7
Wyspa Evenmorn 100 7
Nighon 200 10
Eeofol 200 10

Obeliski

Przemierzając kontynent drużyna poszukiwaczy przygód napotyka kilkanaście obelisków zawierających tajemnicze informacje. Ich rozszyfrowanie polega na wypisaniu jeden pod drugim wszystkich napisów, a wówczas tekst czytany z góry na dół kolejnymi kolumnami utworzy rozwiązanie.

  1. p j u p b z g n z
  2. i e k o i a o a i
  3. r d r d a k d _ e
  4. a e y _ ł w z n m
  5. t n ł p y i i a i
  6. ó _ o i _ t n w _
  7. w ż _ a _ n ę i _
  8. _ y z s k i _ e _
  9. p j ł k w e m d _
  10. i e o i i _ a z _
  11. ę _ t e a w g o _
  12. c _ o m t _ i n _
  13. i _ _ _ _ _ i e _
  14. u _ _ _ _ _ _ j _

Piratów pięciu - jeden żyje - ukryło złoto pod piaskiem. Biały kwiat zakwitnie w godzinę magii na nawiedzonej ziemi.

Po odwiedzeniu wszystkich obelisków należy udać się na Wyspę Evenmorn. Na jej południowej części znajduje się krąg kamieni, wewnątrz którego po północy zakwita niespotykany kwiat. W rzeczywistości jest on skrzynią z kilkoma artefaktami.