Hełmy i ochrona

Kapelusze

Wieśniaczy kapelusz
Zwyczajny kapelusz z piórkiem, które dodaje mu nieco uroku.
Wartość: 20Przedmiot nie może zostać zaklęty

Podróżniczy kapelusz
Prosty kapelusz, który ma chronić głowę podróżnego przed słońcem i kurzem.
Wartość: 100Przedmiot nie może zostać zaklęty

Wymyślny kapelusz
Ten najnowszy krzyk mody nawiązuje do stylu klasy pracującej. Jednak nie sam kapelusz jest tak modny, ale robotnicy, których młoda szlachta próbuje naśladować - zresztą robotnicy także próbują naśladować szlachtę.
Wartość: 200Przedmiot nie może zostać zaklęty

Korony

Korona
Takie niedrogie korony nosiły gobliny naśmiewając się z ludzkich zwyczajów. Zrobiona z brązu, a klejnot wykonano ze szkła.
Wartość: 250Przedmiot nie może zostać zaklęty

Szlachecka korona
Ładna, choć trochę pretensjonalna korona ze złotym liściem i dużym ametystem. Dobrze pasuje do tobie podobnych.
Wartość: 450

Królewska korona
Korony tego typu zazwyczaj tworzono przy użyciu magii, dzięki której uzyskiwały odporność na magię. Jeżeli ten egzemplarz nie posiada magicznych właściwości, to chyba ktoś z niewiadomym powodów nie dokończył jego produkcji.
Wartość: 650

Hełmy

Rogaty hełm
Ten tani hełm nadaje się raczej na bal przebierańców niż na wojnę. Rogi przyklejono do skórzanej podstawy, którą pomalowano na czarno, żeby nadać jej groźniejszy wygląd. Materiał jest słaby i pewnie rozpadnie się w najmniej odpowiednim momencie.
Obrona: +2Wartość: 60
Przedmiot nie może zostać zaklęty

Hełm poborowego
Prosty styl i jednakowy wzór tych hełmów zostały zaprojektowane po to, by widok ich niezliczonych szeregów wywoływał przerażenie wśród przeciwników.
Obrona: +6Wartość: 260
Przedmiot nie może zostać zaklęty

Pełny hełm
Ten wzór hełmu jest używany wśród Elfów w Erathii od czasów przed Ciszą. Wykonano go ze srebra i stali, co sprawia, że jest bardzo mocny.
Obrona: +8Wartość: 460

Fynaksański hełm
Te hełmy, noszone przez Fynaksańskich Dragonów kilkaset lat temu, są niezwykle elastyczne i mocne. Składają się z dwóch pasów smoczej skóry połączonych stalowymi nitami.
Obrona: +10Wartość: 660

Hełm Mogreda
Te hełmy wykonano w połowie z czaszki okropnej bestii Mogreda z Karigoru, są caraz rzadsze, gdyż Mogredy są już na wyginięciu. Kiedyś z dwóch czerwonych punktów na przodzie wyrastały czerwone, zatrute rogi.
Obrona: +12Wartość: 860

Peleryny

Skórzana peleryna
Prosta peleryna podróżnego.
Obrona: +1Wartość: 50
Przedmiot nie może zostać zaklęty

Myśliwska peleryna
Peleryna myśliwego w kolorze zielonym, co ma ułatwić ukrycie się w lesie. Nie ma na czym zawiesić oka, ale spełnia swoje zadanie.
Obrona: +3Wartość: 150
Przedmiot nie może zostać zaklęty

Łowiecka peleryna
Ta peleryna, utkana z roślin rosnących w Tulareańskim Lesie, jest tradycyjnym strojem elfickiego Łowcy.
Obrona: +5Wartość: 250
Przedmiot nie może zostać zaklęty

Elegancka peleryna
Ta peleryna odznacza się jakością, którą upodobali sobie szlachcice i królowie. Trudno znaleźć lepszą.
Obrona: +7Wartość: 450

Chwalebna peleryna
Prawie wszystkie peleryny podobne do tej posiadają jakieś magiczne właściwości. Czarnoksiężnicy z Nighonu zatrudniają wielu zniewolonych mentalnie ludzi, którzy ciężko pracują tkając i nadając pelerynom magiczne właściwości.
Obrona: +9Wartość: 750

Pasy

Skórzany pas
Wieśniaczy pas. Ten jest wykonany ze złej jakości skóry i zardzewiałych żelaznych nitów.
Wartość: 40Przedmiot nie może zostać zaklęty

Świetny pas
Dobrze wykonany pas ze wspaniale wyprawionej skóry. Klamrę zrobiono z polerowanego srebra.
Wartość: 100Przedmiot nie może zostać zaklęty

Mocny pas
Obskurny, ale dobrej jakości skórzany pas. Prawdopodobnie pochodzi z zachodniej Erathii.
Wartość: 225Przedmiot nie może zostać zaklęty

Srebrny pas
Ładnie zrobiony stary, srebrny pas, choć dobrze zadbany. Nie ma żadnych śladów zużycia na ogniwach, choć klamra jest nieco wytarta.
Wartość: 450

Pozłacany pas
Ten przesadnie ozdobny pas wykonano z 12 karatowego złota. Na każdym ogniwie znajduje się niskiej jakości rzeźbienie. Zupełny brak smaku, choć na pewno dużo kosztuje.
Wartość: 600

Rękawice

Rękawice
Niskiej jakości żelazne rękawice z miękką podpinką, która ma zapobiegać powstawaniu pęcherzy.
Obrona: +3Wartość: 100
Przedmiot nie może zostać zaklęty

Stalowe rękawice
Ta para rękawic jest zrobiona ze stali i mosiężnych ornamentów na zewnętrznej części dłoni i na części tylniej. Dobrze zachowana i naoliwiona.
Obrona: +6Wartość: 250
Przedmiot nie może zostać zaklęty

Srebrne kolcze rękawice
Te rękawice, będąće zachwycającym osiągnięciem techniki, zostały wykonane w Krasnoludzkich warsztatach w Kamiennym Mieście. Ich jedyną wadą jest to, że skóra ich właściciela często wchodzi między złączenia, co wywołuje bolesne zadrapania.
Obrona: +8Wartość: 450

Rękawice ze smoczej skóry
Rękawica wysokiej jakości, zapewnia zarówno elastyczność ruchów jak i ochronę. Złączenia są wzmocnione, ale są wystarczająco ""miękkie"", żeby umożliwić prawie normalny ruch dłoni.
Obrona: +10Wartość: 650

Rękawice Mogreda
Te rękawice, zrobione ze skóry okropnej bestii Mogreda z Karigoru, są silne, elastyczne i odporne na magię. Kiedyś z dwóch czerwonych punktów na grzbiecie wyrastały czerwone, zatrute rogi.
Obrona: +12Wartość: 850

Buty

Skórzane buty
Te budy zrobiono z miękkiej skórki, żeby lepiej leżały. Niestety, w czasie walki nie zapewniają najlepszej ochrony.
Obrona: +2Wartość: 50
Przedmiot nie może zostać zaklęty

Płytowe buty
Ta para skórzanych butów została wzmocniona stalowymi płytkami na górnej części stopy i w okolicach goleni.
Obrona: +6Wartość: 250
Przedmiot nie może zostać zaklęty

Myśliwskie buty
Wysokiej jakości buty z Erathii. Ta para posiada zwykłe cechy Erathiańskiego rzemiosła: miękkość, odporność na wodę. Dodatkowo buty są bardzo ciche.
Obrona: +8Wartość: 450

Rycerskie buty
Buty z polerowanego srebra z aksamitnym wnętrzem. Są lżejsze niż stalowe i o wiele bardziej wygodne. Wygląd też mają niczego sobie.
Obrona: +10Wartość: 650

Paladyńskie buty
Te buty wykonano w warsztacie Byrona Rockermanna i należą one do najlepszych na świecie. Do ich produkcji użyto srebra i stali. Są niesamowicie mocne, ale dobrze pasują i są elastyczne tam, gdzie trzeba.
Obrona: +12Wartość: 850