Towarzysze

W miastach oraz na bezdrożach spotkać można pewne osoby, które za opłatą (oraz za udziały w łupach) będą podążać za drużyną oraz pozwolą skorzystać ze swoich usług. Największy problem w tym, że można zatrudnić maksymalnie dwie osoby. Poniżej znajduje się spis wszystkich towarzyszy dostępnych w grze:

Profesja Premia i wynagrodzenie
Przewodnik Podróże pomiędzy mapami krótsze o 1 dzień (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota.
Tropiciel Podróże pomiędzy mapami krótsze o 2 dni (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota.
Poszukiwacz ścieżek Podróże pomiędzy mapami krótsze o 3 dni (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota.
Koniuszy Przy korzystaniu ze stajni podróże trwają 2 dni krócej (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota.
Żeglarz Podróże morskie krótsze o 2 dni (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota.
Nawigator Podróże morskie krótsze o 3 dni (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota.
Pirat Podróże morskie zostają skrócone o 2 dni, znalezionego złota jest o 10% więcej, reputacja spada o jedną kategorię w dół. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota.
Odkrywca Czas wszystkich podróży skrócony o 1 dzień (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota.
Służący Podczas obozowania zużywa się 1 porcja prowiantu mniej. Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota.
Kwatermistrz Podczas obozowania zużywają się 2 porcje prowiantu mniej. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota.
Kucharz Codziennie wytwarza 1 porcję prowiantu (maksimum 14 porcji). Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota.
Szef kuchni Codziennie wytwarza 2 porcje prowiantu (maksimum 14 porcji). Zabiera 400 sztuk złota na początku oraz 4% znalezionego złota.
Uzdrowiciel Raz dziennie przywróci punkty życia wszystkim członkom drużyny. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota.
Ekspert uzdrawiania Raz dziennie przywróci punkty życia i wyleczy przypadłości wszystkim członkom drużyny (oprócz śmierci, zamiany w kamień i dezintegracji). Zabiera 2000 sztuk złota na początku oraz 20% znalezionego złota.
Mistrz uzdrawiania Raz dziennie przywróci punkty życia i zniweluje wszelkie przypadłości wszystkim członkom drużyny. Zabiera 5000 sztuk złota na początku oraz 50% znalezionego złota.
Nauczyciel 10% premii do zdobywanego doświadczenia. Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota.
Instruktor 15% premii do zdobywanego doświadczenia. Zabiera 700 sztuk złota na początku oraz 7% znalezionego złota.
Fabrykant 10% premii do znalezionego złota. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota.
Bankier 20% premii do znalezionego złota. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota.
Głupiec Szczęście +4 u wszystkich członków drużyny. Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota.
Kominiarz Szczęście +20 u wszystkich członków drużyny. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota.
Giermek Biegłości dotyczące broni i pancerzy +2. Zabiera 600 sztuk złota na początku oraz 6% znalezionego złota.
Mnich Walka wręcz, uniki +2. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota.
Mistrz walki Walka bronią +2. Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota.
Mistrz oręża Walka bronią +3. Zabiera 400 sztuk złota na początku oraz 4% znalezionego złota.
Czeladnik Magie żywiołów +2. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota.
Mistyk Magie żywiołów +3. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota.
Mistrz zaklęć Magie żywiołów +4. Zabiera 2000 sztuk złota na początku oraz 20% znalezionego złota.
Akolita Magie jaźni +2. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota.
Wtajemniczony Magie jaźni +3. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota.
Prałat Magie jaźni +4. Zabiera 2000 sztuk złota na początku oraz 20% znalezionego złota.
Zielarz Alchemia +4. Zabiera 400 sztuk złota na początku oraz 4% znalezionego złota.
Aptekarz Alchemia +6. Zabiera 600 sztuk złota na początku oraz 6% znalezionego złota.
Handlarz Kupiectwo +4. Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota.
Kupiec Kupiectwo +6. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota.
Oszust Kupiectwo +8, reputacja spada o jedną kategorię. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota.
Cygan Zużycie prowiantu podczas obozowania jest zmniejszone o 1 porcję (minimum jeden dzień), kupiectwo +3, reputacja spada o jedną kategorię. Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota.
Kotlarz Rozbrajanie pułapek +4. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota.
Ślusarz Rozbrajanie pułapek +6. Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota.
Włamywacz Kradzież, rozbrajanie pułapek +8, reputacja spada o jedną kategorię. Kradnie 20% znalezionego złota.
Zwiadowca Percepcja +6. Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota.
Medium Percepcja +5, szczęście +10 u wszystkich członków drużyny. Zabiera 400 sztuk złota na początku oraz 4% znalezionego złota.
Myśliwy Identyfikacja wrogów +4. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota.
Mędrzec Identyfikacja przedmiotów, identyfikacja wrogów +6. Zabiera 750 sztuk złota na początku oraz 7% znalezionego złota.
Bard Zapewnia stałą premię o jedną kategorię do twojej reputacji. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota.
Mistrz uroków Odporności na magie żywiołów oraz jaźni +20. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota.
Kartograf Nieograniczone czasowo Magiczne oko na poziomie eksperta. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota.
Pan wiatru Raz dziennie rzuca zaklęcie Latanie (czas trwania 2 godz.). Zabiera 2000 sztuk złota na początku oraz 20% znalezionego złota.
Pan wody Raz dziennie rzuca zaklęcie Chodzenie po wodzie (czas trwania 3 godz.). Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota.
Klucznik Raz dziennie rzuca zaklęcie Miejski portal na poziomie mistrzowskim. Zabiera 2000 sztuk złota na początku oraz 20% znalezionego złota.
Kapelan Raz dziennie rzuca zaklęcie Błogosławieństwo na poziomie mistrzowskim (czas trwania 2 godz.). Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota.
Dudziarz Raz dziennie rzuca zaklęcie Heroizm na poziomie mistrzowskim (czas trwania 2 godz.). Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota.
Upadły czarodziej Raz dziennie rzuca zaklęcie Godzina mocy (czas trwania 6 godz.). Zabiera 2500 sztuk złota na początku oraz 25% znalezionego złota.
Kowal Nieograniczona naprawa broni. Zabiera 200 złota na początek i 2% znalezionego złota.
Zbrójmistrz Nieograniczona naprawa pancerzy. Zabiera 200 złota na początek i 2% znalezionego złota.
Alchemik Nieograniczona naprawa magicznych przedmiotów. Zabiera 400 złota na początek i 4% znalezionego złota.
Uczony Nieograniczona identyfikacja przedmiotów i 5% premii do zdobywanego doświadczenia. Zabiera 500 złota na początek i 5% znalezionego złota.