Biegłości różne

Alchemia
Dzięki znajomości alchemii możesz mieszać eliksiry. Bez niej można przyrządzić jedynie najprostsze mikstury. Oprócz tego, wartość tej umiejętności dodaje się do mocy podstawowego składnika, przy określaniu mocy prostego eliksiru. Eksperci, mistrzowie i arcymistrzowie alchemii będą mogli przyrządzać odpowiednio bardziej skomplikowane mikstury.
Podstawowy:Pozwala na mieszanie zwykłych eliksirów, w celu stworzenia łączonych mikstur
Ekspert:Pozwala na mieszanie łączonych eliksirów, w celu stworzenia złożonych mikstur
Mistrz:Pozwala na mieszanie łączonych eliksirów, w celu stworzenia białych mikstur
Arcymistrz:Pozwala na mieszanie białych eliksirów, w celu stworzenia czarnych mikstur
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Sklepy alchemików
Wszystkie sklepy alchemików
Gdzie awansować?
EkspertPustynia Bracada
Bryce Watershed
500 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzNighon
Elzbet Winterspoon
2 500 sztuk złota, 7 punktów biegłości
ArcymistrzAvlee
Lucid Apple
6 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Łowca
Złodziej
Kleryk
Mag
Druid
Medytacja
Umiejętność medytacji powoduje dodanie punktów biegłości bezpośrednio do punktów magii danej postaci. Aby otrzymać łączną wartość, należy pomnożyć podstawową premię do klasy danej postaci (0 dla rycerzy, 4 dla magów, itd.) przez liczbę punktów tej biegłości. W przypadku ekspertów wartość ta jest dodatkowo mnożona przez dwa, a w przypadku mistrzów, przez trzy.
Podstawowy:Punkty biegłości dodaje się do punktów magii
Ekspert:Podwaja efekt biegłości
Mistrz:Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie
Arcymistrz:Efekt biegłości zwiększony pięciokrotnie
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Gildie jaźniWszystkie gildie ducha, umysłu, ciała
Gdzie awansować?
EkspertDeyja
Barbara Wiseman

Nighon
Stuart Whitesky
500 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzPustynia Bracada
Tessa Greensward
2 500 sztuk złota, 7 punktów biegłości
ArcymistrzAvlee
Kaine
6 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Łowca
Paladyn
Łucznik
Kleryk
Mag
Druid
Atletyka
Znajomość atletyki powoduje dodanie punktów biegłości bezpośrednio do punktów życia danej postaci. Aby otrzymać łączną wartość, należy pomnożyć podstawową premię do klasy danej postaci (4 dla rycerzy, 1 dla magów, itd.) przez liczbę punktów tej biegłości. W przypadku ekspertów wartość ta jest dodatkowo mnożona przez dwa, a w przypadku mistrzów, przez trzy.
Podstawowy:Punkty biegłości dodaje się do punktów życia
Ekspert:Podwaja efekt biegłości
Mistrz:Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie
Arcymistrz:Efekt biegłości zwiększony pięciokrotnie
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Placówki treningoweWszystkie placówki treningowe
Gdzie awansować?
EkspertKamienne miasto
Trip Thorinson

Pustynia Bracada
Kelli Hollyfield
500 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzDeyja
Wanda Foestryke
2 500 sztuk złota, 7 punktów biegłości, 50 punktów wytrzymałości
ArcymistrzNighon
Evander Thomas
6 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Kleryk
Złodziej
Łucznik
Paladyn
Rycerz
Mnich
Walka bronią
Umiejętność walki bronią pokazuje jak dobrze dana postać zna się na sztuce władania orężem. Początkowo dzięki tej biegłości zostanie skrócony czas pomiędzy wyprowadzanymi atakami, później zaś otrzymasz premię do trafienia oraz zadawanych obrażeń.
Podstawowy:Biegłość skraca czas wyprowadzania ataków przy użyciu broni broni do walki bezpośredniej
Ekspert:Punkty biegłości dodawane są do punktów ataku broni do walki bezpośredniej
Mistrz:Punkty biegłości dodawane są do obrażeń zadawanych przez bronie do walki bezpośredniej
Arcymistrz:Dwukrotnie zwiększa wszystkie wcześniejsze premie
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Placówki treningoweWszystkie placówki treningowe
Gdzie awansować?
EkspertTatalia
Trent Steele

Deyja
Edgar Botham
2 000 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzAvlee
Paula Brightspear
5 000 sztuk złota, 7 punktów biegłości
ArcymistrzEeofol
Lasiter Pogromca
8 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Druid
Paladyn
Łucznik
Łowca
Złodziej
Mnich
Rycerz
Naprawa przedmiotów
Umiejętność naprawy pozwala na zreperowanie zepsutego wyposażenia. Im wyższy poziom biegłości, tym lepsze przedmioty można naprawiać. Eksperci i mistrzowie potrafią naprawiać nawet artefakty i skomplikowane przedmioty. Umiejętność naprawiania przedmiotów zostanie użyta, gdy klikniesz prawym klawiszem myszki na zepsutym przedmiocie znajdującym się na ekranie ekwipunku.
Podstawowy:Możliwość naprawiania przedmiotów
Ekspert:Podwaja efekt biegłości
Mistrz:Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie
Arcymistrz:100% powodzenia
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Sklepy z różnościami
Wszystkie sklepy z różnościami
Gdzie awansować?
EkspertHarmondale
Shane Thomas

Kamienne miasto
Balan Gizmo
500 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzTatalia
Thomas Moore
2 500 sztuk złota, 7 punktów biegłości
ArcymistrzErathia
Gareth Złota Rączka
6 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Złodziej
Łowca
Łucznik
Mag
Kleryk
Paladyn
Rycerz
Identyfikacja przedmiotów
Umiejętność identyfikacji przedmiotów pozwala na automatyczne poznanie właściwości przedmiotu. Wystarczy kliknąć na nim prawym przyciskiem myszki pod warunkiem, że poziom biegłości będzie wystarczający. Niektóre przedmioty mogą zostać zidentyfikowane tylko przez ekspertów lub mistrzów.
Podstawowy:Możliwość identyfikacji przedmiotów
Ekspert:Podwaja efekt biegłości
Mistrz:Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie
Arcymistrz:100% powodzenia
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Sklepy z różnościami
Wszystkie sklepy z różnościami
Gdzie awansować?
EkspertHarmondale
Fenton Krewlen

Nighon
Hollis the True
500 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzPustynia Bracada
Samuel Benson
2 500 sztuk złota, 7 punktów biegłości
ArcymistrzLas Tulareański
Payge Blueswan
6 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Łowca
Druid
Złodziej
Mag
Identyfikacja wrogów
Umiejętność identyfikacji potworów pozwala na zdobycie większej ilości informacji o potworach, gdy klikniesz na nich prawym przyciskiem myszki. Początkowo będzie można jedynie stwierdzić ile punktów życia im pozostało. Po zostaniu ekspertem lub mistrzem otrzymasz dodatkowe informacje.
Podstawowy:Pozwala na poznanie liczby punktów życia i klasy pancerza potwora
Ekspert:Pozwala na poznanie rodzaju ataków i obrażeń potwora
Mistrz:Pozwala na poznanie, jakich czarów może używać dany potwór
Arcymistrz:Pozwala na poznanie odporności, jakie posiada dany potwór
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Sklepy alchemików
Wszystkie sklepy alchemików
Gdzie awansować?
EkspertLas Tulareański
Alton Black

Nighon
Christie Nosewirt
500 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzAvlee
Jeni Swiftfoot
2 500 sztuk złota, 7 punktów biegłości
ArcymistrzHarmondale
Raven Myśliwy
6 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Mnich
Kleryk
Druid
Łowca
Mag
Percepcja
Percepcja zwiększa szansę zauważenia pułapki po jej uruchomieniu, a przez to pozwala na zredukowanie lub uniknięcie obrażeń. Od percepcji zależy także to, czy dana postać dostrzeże ukryty skarb. Wyższy poziom percepcji pozwala na unikanie niebezpieczniejszych pułapek i zauważanie skarbów, które są trudniejsze do znalezienia.
Podstawowy:Biegłość zwiększa szanse na zauważenie skarbów i uniknięcie pułapek
Ekspert:Podwaja efekt biegłości
Mistrz:Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie
Arcymistrz:100% powodzenia
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Karczmy
Wszystkie karczmy
Gdzie awansować?
EkspertHarmondale
Gregory Weider

Avlee
Kethric Otterton
500 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzLas Tulareański
Garret Dotes
2 500 sztuk złota, 7 punktów biegłości
ArcymistrzDeyja
Petra Cleareye
6 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Paladyn
Rycerz
Mnich
Kleryk
Druid
Mag
Złodziej
Łowca
Łucznik
Rozbrajanie pułapek
Zdolność rozbrajania pułapek działa auomatycznie, gdy otwierasz skrzynię lub inny pojemnik, na którym została założona pułapka. Im więcej punktów biegłości, tym większa szansa na rozbrojenie. Eksperci posiadają dwa razy większą szansę na rozbrojenie pułapki, a mistrzowie, trzy razy większą szansę.
Podstawowy:Biegłość zwiększa szanse na rozbrojenie pułapek przy skrzyniach
Ekspert:Podwaja efekt biegłości
Mistrz:Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie
Arcymistrz:100% powodzenia
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Karczmy
Wszystkie karczmy
Gdzie awansować?
EkspertErathia
Bill Lasker

Tatalia
Taran the Lifter
500 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzHarmondale
Lenord Skinner
2 500 sztuk złota, 7 punktów biegłości
ArcymistrzNighon
Wygadany Silk
6 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Rycerz
Łowca
Mnich
Złodziej
Kradzież
Dzięki umiejętności kradzieży możesz zabierać przedmioty ze sklepu nie płacąc za nie, oraz okradać ludzi z pieniędzy lub przedmiotów. Jednak w przypadku schwytania ciebie na gorącym uczynku, trzeba będzie zapłacić pokaźną sumkę - a za długi można trafić do więzienia.
Podstawowy:Biegłość umożliwia kradzież
Ekspert:Podwaja efekt biegłości
Mistrz:Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie
Arcymistrz:Efekt biegłości zwiększony pięciokrotnie
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Karczmy
Wszystkie karczmy
Gdzie awansować?
EkspertErathia
Bill Lasker

Harmondale
Peryn Lightfingers

Nighon
Elmo the Pincher
500 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzDeyja
Leane Shadowrunner
2 500 sztuk złota, 7 punktów biegłości
ArcymistrzTatalia
Everil Nightwalker
6 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Mnich
Łowca
Złodziej
Kupiectwo
Znajomość kupiectwa pozwala zmienić ceny na twoją korzyść podczas kupna lub sprzedaży przedmiotów.
Podstawowy:Biegłość zmienia ceny w sklepach na twoją korzyść
Ekspert:Podwaja efekt biegłości
Mistrz:Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie
Arcymistrz:Kupowanie i sprzedawanie przedmiotów po ich rzeczywistej cenie
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Świątynie
Wszystkie świątynie
Gdzie awansować?
EkspertKamienne miasto
Jobber Thain

Las Tulareański
Matric Weatherson
2 000 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzWyspa Evenmorn
Berthold Caverhill
5 000 sztuk złota, 7 punktów biegłości, 50 punktów osobowości
ArcymistrzPustynia Bracada
Brigham Frugal
8 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Łowca
Mag
Rycerz
Paladyn
Łucznik
Druid
Złodziej
Kleryk
Uczenie się
Zdolność uczenia się bezpośrednio zwiększa doświadczenie, zdobywane przez daną postać. Każdy punkt biegłości staje się jednym procentem zdobytego doświadczenia, które przyznaje się jako premię (plus premia początkowa w wysokości 9%). Na przykład 5 punktów tej biegłości zamieniłoby 100 punktów doświadczenia w 114 faktycznie zdobytego doświadczenia. W przypadku ekspertów premia ta jest podwajana, a w przypadku mistrzów, potrajana. I tak 10 punktów nauki na poziomie mistrz dałoby 39% premię do zdobywanych punktów doświadczenia.
Podstawowy:Biegłość zwiększa ilość zdobywanego doświadczenia
Ekspert:Podwaja efekt biegłości
Mistrz:Efekt biegłości zwiększony trzykrotnie
Arcymistrz:Efekt biegłości zwiększony pięciokrotnie
Kliknij aby ukazać/schować szczegóły dotyczące umiejętności
Gdzie się nauczyć?
Gildie żywiołówWszystkie gildie żywiołów
Gdzie awansować?
EkspertPustynia Bracada
Issac Applebee

Deyja
Agatha Putnam
2 000 sztuk złota, 4 punkty biegłości
MistrzNighon
Dorothy Senjac
5 000 sztuk złota, 7 punktów biegłości
ArcymistrzWyspa Evenmorn
William Smithson
8 000 sztuk złota, 10 punktów biegłości
PodstawowyEkspertMistrzArcymistrz
Rycerz
Paladyn
Złodziej
Łowca
Łucznik
Kleryk
Druid
Mag
Mnich