Oto lista błędów, które możecie znaleźć w oficjalnych wydaniach gry Might and Magic VII. Podzielono je na dwie kategorie: naprawione i nienaprawione. W pierwszym wypadku podano też w jaki sposób można się ich pozbyć.
Naprawione
- Pierwsza wersja Antologii Might and Magic nie posiada muzyki.
Status: Naprawione - Patch Greyface'a
- Rzucenie zaklęcia Naładowanie przedmiotu na różdżkę, która ma 0 ładunków, może spowodować problemy w ekwipunku postaci lub crash gry i wyrzucenie do Windowsa. Błąd ten został naprawiony w nieoficjalnym patchu.
Status: Naprawione - Patch Greyface'a
- Grafiki klejnotów i odczynników - Rubin / Topaz i Rubin / Granat - zostały ze sobą zamienione.
Status: Naprawione - Spolszczenie MM7
- Gogi i golemy mają zamienione ze sobą dźwięki.
Status: Naprawione - Spolszczenie MM7
- Zaklęcie Szok psychiczny zadaje 12 + 1 punktów obrażeń, niezależnie od poziomu biegłości Magii umysłu.
Status: Naprawione - Patche Moka i Greyface'a
- W niektórych wersjach gry gogi, golemy i żywiołaki światła nie wybuchają po śmierci. Nieoficjalne patche przywracają wspomnianym potworom tę zdolność.
Status: Naprawione - Patch Greyface'a
- Drzwi do sklepu z bronią przy Jaskini Tidewater można aktywować wyłącznie za pomocą spacji.
Status: Naprawione - Patch Greyface'a
- Istnieje konflikt między zadaniami odzyskania Naczyń liszów z Ścian mgły oraz odebraniu wspomnianych naczyń Czarnoksiężnikom z Góry Grzmiącej Pięści.
Status: Naprawione - Patch Greyface'a
- Pierwsza, pudełkowa edycja MM7 wydawnictwa Mirage posiada dość poważny błąd - gry nie da się ukończyć (nie można przedostać się na teren Płycizn). Oprócz tego nie można zdobyć Wazy Lorda Markhama i brakuje muzyki. Oficjalny patch Cenegi naprawia błędy związane z zadaniami, ale wprowadza też nowe (złe wyświetlanie grafik przedmiotów). Muzyka, niestety, została pominięta.
Status: Częściowo naprawione - Patch Cenegi
Nienaprawione
- Ze względu na niedoskonałości silnika graficznego może się zdarzyć, że stwory "wejdą w ścianę" i tym samym znikną z naszego pola widzenia. Najczęściej zdarza się to w tunelach pod Kamiennym miastem. Stwory, które znalazły się za ścianą mogą nas atakować i vice versa, lecz nie da się przeszukać ich zwłok. Aby "zresetować" ich położenie należy opuścić daną lokację i wejść do niej ponownie.
- Niektóre elementy interaktywne (np. filary z dziurkami na klucz w Ścianach Mgły) można aktywować wyłącznie za pomocą spacji.
- W spisie zadań niekiedy pojawia się pozycja "0". Jest to nieszkodliwy błąd - efekt uboczny nieoficjalnych patchy - który należy po prostu zignorować.
- Uwolnienie Rolanda Ironfist z jego więzienia w Kolonii Zod można powtarzać w nieskończoność. Tym samym sposobem, za każdym razem otrzymamy kolejny egzemplarz klucza.
- Skrzynia ze Szczątkami Haldara będzie zawierać ten przedmiot tylko przy pierwszym otworzeniu. Przy następnym razie schowek będzie zawierał losowy łup niskiej jakości.
- Przy wychodzeniu drużyny "ciemności" z Ścian Mgły tylnym wyjściem może się zdarzyć, iż sztandar w zamku Harmondale zmieni się z insygniów nekromantów na insygnia czarodziei.
- Trzy obrazy z zamku w Erathii i dworu w Dolinie kurhanów można zdobyć tylko raz. Resetowanie krain nie wpływa w żaden sposób na te trzy przedmioty.
- Stwory, które próbują wspiąć się w górę po stromym terenie by zaatakować stojącą na szczycie drużynę, po zabiciu mogą zapętlić się w animacji upadania. Dzięki temu można zabijać je na okrągło mnożąc otrzymane doświadczenie.
- Niekiedy zdarza się, że zwłoki stwora nie znikną po przeszukaniu i możemy to zrobić po raz drugi. W rezultacie może dochodzić do patologicznych sytuacji losowania upragnionych łupów korzystając z metody zapis i wczytanie.
- Zaklęcie Oszołomienie nie działa.
- Zaklęcie Telepatia powoduje usunięcie ze zwłok sprawdzonego potwora dodatkowego przedmiotu.
- Miny ogniowe - wbrew opisowi czaru - wybuchają po 1 minucie realnego czasu, niezależnie od poziomu biegłości Magii ognia.
- W wyniku błędu odporności Megasmoka wynoszą 0.
- W niektórych wersjach gry mantykory są niewidzialne.
- Skorzystanie z usług towarzysza Mistrz uzdrawiania może spowodować skasowanie u wszystkich postaci w drużynie biegłości z kategorii Pancerz.
- Biegłości Kij i Walka wręcz - wbrew opisowi - nie współgrają ze sobą, jeżeli chodzi o czas gotowości do kolejnego ataku.