W miastach oraz na bezdrożach spotkać można pewne osoby, które za opłatą (oraz za udziały w łupach) będą podążać za drużyną oraz pozwolą skorzystać ze swoich usług. Największy problem w tym, że można zatrudnić maksymalnie dwie osoby. Poniżej znajduje się spis wszystkich towarzyszy dostępnych w grze:
Profesja | Premia i wynagrodzenie |
---|---|
Przewodnik | Podróże pomiędzy mapami krótsze o 1 dzień (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota. |
Tropiciel | Podróże pomiędzy mapami krótsze o 2 dni (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota. |
Poszukiwacz ścieżek | Podróże pomiędzy mapami krótsze o 3 dni (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota. |
Koniuszy | Przy korzystaniu ze stajni podróże trwają 2 dni krócej (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota. |
Żeglarz | Podróże morskie krótsze o 2 dni (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota. |
Nawigator | Podróże morskie krótsze o 3 dni (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota. |
Pirat | Podróże morskie zostają skrócone o 2 dni, znalezionego złota jest o 10% więcej, reputacja spada o jedną kategorię w dół. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota. |
Odkrywca | Czas wszystkich podróży skrócony o 1 dzień (minimum 1 dzień podróży). Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota. |
Służący | Podczas obozowania zużywa się 1 porcja prowiantu mniej. Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota. |
Kwatermistrz | Podczas obozowania zużywają się 2 porcje prowiantu mniej. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota. |
Kucharz | Codziennie wytwarza 1 porcję prowiantu (maksimum 14 porcji). Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota. |
Szef kuchni | Codziennie wytwarza 2 porcje prowiantu (maksimum 14 porcji). Zabiera 400 sztuk złota na początku oraz 4% znalezionego złota. |
Uzdrowiciel | Raz dziennie przywróci punkty życia wszystkim członkom drużyny. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota. |
Ekspert uzdrawiania | Raz dziennie przywróci punkty życia i wyleczy przypadłości wszystkim członkom drużyny (oprócz śmierci, zamiany w kamień i dezintegracji). Zabiera 2000 sztuk złota na początku oraz 20% znalezionego złota. |
Mistrz uzdrawiania | Raz dziennie przywróci punkty życia i zniweluje wszelkie przypadłości wszystkim członkom drużyny. Zabiera 5000 sztuk złota na początku oraz 50% znalezionego złota. |
Nauczyciel | 10% premii do zdobywanego doświadczenia. Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota. |
Instruktor | 15% premii do zdobywanego doświadczenia. Zabiera 700 sztuk złota na początku oraz 7% znalezionego złota. |
Fabrykant | 10% premii do znalezionego złota. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota. |
Bankier | 20% premii do znalezionego złota. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota. |
Głupiec | Szczęście +4 u wszystkich członków drużyny. Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota. |
Kominiarz | Szczęście +20 u wszystkich członków drużyny. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota. |
Giermek | Biegłości dotyczące broni i pancerzy +2. Zabiera 600 sztuk złota na początku oraz 6% znalezionego złota. |
Mnich | Walka wręcz, uniki +2. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota. |
Mistrz walki | Walka bronią +2. Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota. |
Mistrz oręża | Walka bronią +3. Zabiera 400 sztuk złota na początku oraz 4% znalezionego złota. |
Czeladnik | Magie żywiołów +2. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota. |
Mistyk | Magie żywiołów +3. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota. |
Mistrz zaklęć | Magie żywiołów +4. Zabiera 2000 sztuk złota na początku oraz 20% znalezionego złota. |
Akolita | Magie jaźni +2. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota. |
Wtajemniczony | Magie jaźni +3. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota. |
Prałat | Magie jaźni +4. Zabiera 2000 sztuk złota na początku oraz 20% znalezionego złota. |
Zielarz | Alchemia +4. Zabiera 400 sztuk złota na początku oraz 4% znalezionego złota. |
Aptekarz | Alchemia +6. Zabiera 600 sztuk złota na początku oraz 6% znalezionego złota. |
Handlarz | Kupiectwo +4. Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota. |
Kupiec | Kupiectwo +6. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota. |
Oszust | Kupiectwo +8, reputacja spada o jedną kategorię. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota. |
Cygan | Zużycie prowiantu podczas obozowania jest zmniejszone o 1 porcję (minimum jeden dzień), kupiectwo +3, reputacja spada o jedną kategorię. Zabiera 100 sztuk złota na początku oraz 1% znalezionego złota. |
Kotlarz | Rozbrajanie pułapek +4. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota. |
Ślusarz | Rozbrajanie pułapek +6. Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota. |
Włamywacz | Kradzież, rozbrajanie pułapek +8, reputacja spada o jedną kategorię. Kradnie 20% znalezionego złota. |
Zwiadowca | Percepcja +6. Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota. |
Medium | Percepcja +5, szczęście +10 u wszystkich członków drużyny. Zabiera 400 sztuk złota na początku oraz 4% znalezionego złota. |
Myśliwy | Identyfikacja wrogów +4. Zabiera 500 sztuk złota na początku oraz 5% znalezionego złota. |
Mędrzec | Identyfikacja przedmiotów, identyfikacja wrogów +6. Zabiera 750 sztuk złota na początku oraz 7% znalezionego złota. |
Bard | Zapewnia stałą premię o jedną kategorię do twojej reputacji. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota. |
Mistrz uroków | Odporności na magie żywiołów oraz jaźni +20. Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota. |
Kartograf | Nieograniczone czasowo Magiczne oko na poziomie eksperta. Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota. |
Pan wiatru | Raz dziennie rzuca zaklęcie Latanie (czas trwania 2 godz.). Zabiera 2000 sztuk złota na początku oraz 20% znalezionego złota. |
Pan wody | Raz dziennie rzuca zaklęcie Chodzenie po wodzie (czas trwania 3 godz.). Zabiera 1000 sztuk złota na początku oraz 10% znalezionego złota. |
Klucznik | Raz dziennie rzuca zaklęcie Miejski portal na poziomie mistrzowskim. Zabiera 2000 sztuk złota na początku oraz 20% znalezionego złota. |
Kapelan | Raz dziennie rzuca zaklęcie Błogosławieństwo na poziomie mistrzowskim (czas trwania 2 godz.). Zabiera 200 sztuk złota na początku oraz 2% znalezionego złota. |
Dudziarz | Raz dziennie rzuca zaklęcie Heroizm na poziomie mistrzowskim (czas trwania 2 godz.). Zabiera 300 sztuk złota na początku oraz 3% znalezionego złota. |
Upadły czarodziej | Raz dziennie rzuca zaklęcie Godzina mocy (czas trwania 6 godz.). Zabiera 2500 sztuk złota na początku oraz 25% znalezionego złota. |
Kowal | Nieograniczona naprawa broni. Zabiera 200 złota na początek i 2% znalezionego złota. |
Zbrójmistrz | Nieograniczona naprawa pancerzy. Zabiera 200 złota na początek i 2% znalezionego złota. |
Alchemik | Nieograniczona naprawa magicznych przedmiotów. Zabiera 400 złota na początek i 4% znalezionego złota. |
Uczony | Nieograniczona identyfikacja przedmiotów i 5% premii do zdobywanego doświadczenia. Zabiera 500 złota na początek i 5% znalezionego złota. |